Δευτέρα 11 Ιουλίου 2011

Επιδότηση για νέα καινοτομική επιχειρηματικότητα

Το Πρόγραμμα "Νέα Καινοτομική Επιχειρηματικότητα" κυρίως αποσκοπεί στην:
  • Ενίσχυση της δημιουργίας / ίδρυσης επιχειρήσεων από φυσικά πρόσωπα τα οποία επιδιώκουν να μετατρέψουν μία καινοτόμο ιδέα ή/και μία καταγεγραμμένη / κατοχυρωμένη αλλά μη εισέτι εμπορικά αξιοποιημένη τεχνογνωσία,  σε επιχειρηματική καινοτομία.









  • Ενίσχυση πολύ μικρών και μικρών νεοσύστατων και νέων επιχειρήσεων (οι οποίες έχουν κλείσει έως και πέντε πλήρεις διαχειριστικές χρήσεις) οι οποίες επιδιώκουν την εμπορική αξιοποίηση καινοτομικών ιδεών υπό τη μορφή της εμπορικής διάθεσης νέων προϊόντων ή υπηρεσιών ή την επέκταση / διαφοροποίηση των προϊόντων / υπηρεσιών τους ή τη βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας ή της διαδικασίας παροχής υπηρεσιών που χρησιμοποιούν.






  • Σκοπός του προγράμματος
    Το πρόγραμμα αποσκοπεί ιδιαίτερα στην ενθάρρυνση επιχειρηματικών προτάσεων με τα εξής χαρακτηριστικά:
    • Καινοτομία
    • Υψηλή ποιότητα επιχειρηματικής ομάδας. (Παραγωγικές δεξιότητες, επιχειρηματικό ταλέντο, υψηλό  / κατάλληλο μορφωτικό επίπεδο, εμπειρία και γνώση του αντικειμένου κλπ.)
    Τομείς ενδιαφέροντος:
    • Πολιτισμός
    • Υπηρεσίες – Εμπόριο
    • Βιομηχανία – Μεταποίηση
    • Πληροφορική – Τηλεπικοινωνίες
    • Έρευνα – Τεχνολογία – Καινοτομία
    Οι επιχειρήσεις στις οποίες αναφέρεται το πρόγραμμα ενίσχυσης είναι οι εξής:

    1.Σε Φυσικά ή Νοµικά Πρόσωπα (Α.Ε., Ε.Π.Ε., Ο.Ε., Ε.Ε.) ή ατομική επιχείρηση ή Κερδοσκοπικός Συνεταιρισμός και θα τηρούν βιβλία Β’ ή Κατηγορίας του ΚΒΣ πού έχουν έναρξη δραστηριότητας μετά την ημερομηνία προκήρυξης του προγράμματος

    2. Σε Φυσικά ή Νοµικά Πρόσωπα που κατά το έτος υποβολής της επενδυτικής πρότασης έχουν συστήσει επιχείρηση και κάνει έναρξη δραστηριότητας, αλλά δεν έχουν συμπληρώσει μία πλήρη διαχειριστική χρήση (Νεοσύστατες Επιχειρήσεις)

    3. Φυσικά ή Νοµικά Πρόσωπα που μέχρι και την 31-12-2010 έχουν κλείσει από τουλάχιστον μία (1) έως και πέντε (5) πλήρεις διαχειριστικές χρήσεις (νέες και πολύ μικρές-μικρές επιχειρήσεις).

    Εξαιρούνται, οι επιχειρήσεις που αναπτύσσονται ή δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο σύμβασης franchising (δικαιόχρησης) καθώς επίσης κοινοπραξίες και οι αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες.

    Ο προϋπολογισμός χρηματοδότησης της πρότασης κυμαίνεται από:

    •30.000€ έως 300.000€ για επενδυτικά σχέδια μεταποιητικού χαρακτήρα καθώς και για τα επενδυτικά σχέδια που δραστηριοποιούνται στους τομείς - κλάδους 36, 37, 38, και 39 (NACE 2008),

    •20.000€ έως 200.000€ για τα επενδυτικά σχέδια που δραστηριοποιούνται σε όλους τους υπόλοιπους επιλέξιμους κλάδους οικονομικών δραστηριοτήτων του παρόντος.

    Το συνολικό ποσοστό ισοδύναμης Δημόσιας Χρηματοδότησης ανέρχεται στο 60% για ολόκληρη την επικράτεια για επενδυτικά σχέδια που αφορούν όλες τις επιλέξιμες επενδυτικές δραστηριότητες του παρόντος.

    «ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΕΡΓΟΥ»
    Ιδία Συμμετοχή (τουλάχιστον)
    25%
    Δημόσια Χρηματοδότηση (κατά περίπτωση)
    60%
    Τραπεζική Συμμετοχή (μη υποχρεωτική)
    Το υπόλοιπο ποσοστό

    Οι κατηγορίες για τις επιλέξιμες δαπάνες τις οποίες θα καλύπτει η ενίσχυση ανέρχεται σε ποσοστά από 20 έως 80% ανάλογα με την περίπτωση και είναι οι εξής:
    • Κτιριακές εγκαταστάσεις (διαμόρφωσης χώρων / Ειδικές εγκαταστάσεις)
    • Μηχανολογικός και Εργαστηριακός Εξοπλισμός
    • Πληροφορική / Τηλεπικοινωνίες
    • Κατοχύρωση - Τροποποίηση Πατεντών - Πνευματικής Ιδιοκτησίας / Χρήση και Προστασία δικαιωμάτων βιομηχανικής και πνευματικής ιδιοκτησίας / Μεταφορά τεχνογνωσίας
    • Δαπάνες σχεδιασμού και πιστοποίησης προϊόντων / υπηρεσιών / Διαχειριστικών Συστημάτων
    • Δαπάνες Τεχνικής / Τεχνολογικής, Επιστημονικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης
    • Δαπάνες προβολής & επικοινωνίας
    • Ανάπτυξη εξειδικευμένου προσωπικού και ανθρωπίνων πόρων
    • Ανάπτυξη Πρωτοτύπων
    • Λειτουργικές Δαπάνες
    Περίοδος Υποβολής: από 01/08/2011 έως 30/9/2011 


    Κριτήρια Αξιολόγησης Επιχειρηματικών Σχεδίων :

    1 Βασικά χαρακτηριστικά της καινοτομίας / πρωτοτυπίας( χαρακτηρισμός, πρωτοτυπία ιδέας κλπ)

    2 Τεκμηρίωση του τρόπου παραγωγής / παροχής / εφαρμογής του προτεινόμενου προϊόντος/ διεργασίας / υπηρεσίας απ' τον φορέα της επένδυσης.
    • Τεχνική εφικτότητα του εγχειρήματος
    • Προτεινόμενη μεθοδολογία για την παραγωγή - παροχή προϊόντος/ υπηρεσίας / διεργασίας
    • Άδειες Χρήσης - Εκμετάλλευσης - Παραγωγής - Παροχής
    • Αξιοποίηση νέων ή / και προηγμένων υλικών, μεθοδολογιών και διεργασιών
    • Συσχέτιση του Ε/Σ με θέματα πράσινης ανάπτυξης / πράσινης επιχειρηματικότητας / οικο- καινοτομίας
    3 Επιχειρησιακή Συμβατότητα( ωρίμανση ιδέας, διαθεσιμότητα υλών, υποστήριξη κλπ)

    4. Προσόντα των μετόχων( επίπεδο εκπαίδευσης-εμπειρία κλπ)

    5 Προβλεπόμενη ή υφιστάμενη οργάνωση της επιχείρησης
    • Υποδομές και οργάνωση της επιχείρησης
    • Επάρκεια ανθρωπίνων πόρων ως προς τη μόρφωση και την εξειδίκευση σε σχέση με την υλοποίηση της καινοτομικής ιδέας
    • Συνεργασίες με επιστημονικούς / τεχνολογικούς φορείς. Συνέργειες / Συνεργασίες εν γένει
    ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 

    Καινοτομία 

    Για τις ανάγκες του παρόντος νοείται ως η ανανέωση και η διεύρυνση του φάσματος προϊόντων και υπηρεσιών και των συναφών αγορών, η καθιέρωση νέων μεθόδων σχεδιασμού, παραγωγής, εφοδιασμού και διανομής, η εισαγωγή αλλαγών στη διαχείριση, την οργάνωση της εργασίας, τις συνθήκες εργασίας και τις δεξιότητες του εργατικού δυναμικού, καλύπτει δε τέσσερις τύπους καινοτομίας: καινοτομία προϊόντος, καινοτομία διεργασιών, καινοτομία μάρκετινγκ, οργανωτική καινοτομία

    Καινοτομικές Δραστηριότητες 

    Όλα τα επιστημονικά, τεχνολογικά, οργανωτικά, οικονομικά και εμπορικά βήματα που οδηγούν ή αποβλέπουν στην εφαρμογή καινοτομιών. Μία καινοτομία στο προϊόν θεωρείται ως εφαρμοσμένη όταν το εν λόγω προϊόν εισάγεται στην αγορά. Μία καινοτομία στη διεργασία, στο μάρκετινγκ ή στην οργάνωση θεωρείται ως εφαρμοσμένη όταν οι αντίστοιχες μέθοδοι εισάγονται στη λειτουργία της επιχείρησης

    Καινοτομία Προϊόντος 

    Η εισαγωγή ενός αγαθού ή μιας υπηρεσίας που είναι νέα ή ουσιωδώς βελτιωμένα ως προς τα χαρακτηριστικά ή τη σκοπούμενη χρήση τους. Περιλαμβάνει ουσιώδεις βελτιώσεις στα τεχνικά χαρακτηριστικά, εξαρτήματα και υλικά, ενσωματωμένο λογισμικό, φιλικότητα ως προς τον χρήστη ή άλλα λειτουργικά χαρακτηριστικά. Η καινοτομία στο προϊόν μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση νέας γνώσης ή τεχνολογιών ή μπορεί να βασίζεται σε νέες χρήσεις ή συνδυασμούς υφιστάμενης γνώσης ή τεχνολογιών

    Καινοτομία Διεργασιών 

    Η εφαρμογή νέων ή ουσιωδώς βελτιωμένων μεθόδων παραγωγής ή διανομής. Περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές στις τεχνικές, τον εξοπλισμό και / ή το λογισμικό. Ελάσσονες αλλαγές ή βελτιώσεις, αύξηση της παραγωγικής ικανότητας ή της ικανότητας παροχής υπηρεσιών μέσω της προσθήκης μεταποιητικών ή εφοδιαστικών συστημάτων που είναι παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται ήδη, η παύση χρησιμοποίησης μιας διεργασίας, η απλή επανατοποθέτηση κεφαλαίων ή επέκταση, οι αλλαγές που απορρέουν από αλλαγές στις τιμές των συντελεστών, η προσαρμογή στις ανάγκες του χρήστη, οι τακτικές εποχικές και άλλες κυκλικές αλλαγές, η εμπορία νέων ή ουσιωδώς βελτιωμένων προϊόντων, δεν θεωρούνται καινοτομίες

    Καινοτομία στο Μάρκετινγκ 

    Η εφαρμογή μίας νέας μεθόδου μάρκετινγκ που αφορά σημαντικές αλλαγές στη σχεδίαση του προϊόντος ή τη συσκευασία του, την τοποθέτηση του προϊόντος, την προώθηση ή την τιμολόγησή του. Οι εποχικές, τακτικές και άλλες αλλαγές ρουτίνας σε εργαλεία μάρκετινγκ δε θεωρούνται καινοτομίες. Ουσιώδεις αλλαγές στη σχεδίαση ή τη συσκευασία ενός προϊόντος που βασίζονται σε μία μέθοδο μάρκετινγκ η οποία έχει χρησιμοποιηθεί από την εταιρεία για άλλα προϊόντα, δε θεωρούνται καινοτομίες. Η χρήση υφισταμένων μεθόδων μάρκετινγκ που έχουν ως στόχο μια νέα αγορά, δε θεωρούνται καινοτομίες

    Οργανωτική Καινοτομία 

    Η εφαρμογή νέων οργανωτικών μεθόδων στις επιχειρηματικές πρακτικές της εταιρείας, στην οργάνωση του χώρου εργασίας ή στις εξωτερικές σχέσεις. Οι αλλαγές στις επιχειρηματικές πρακτικές, στο χώρο εργασίας ή τις εξωτερικές σχέσεις που βασίζονται σε οργανωτικές μεθόδους που χρησιμοποιούνται ήδη στην επιχείρηση, οι αλλαγές στη διοικητική στρατηγική της επιχείρησης, οι συγχωνεύσεις και εξαγορές, η παύση χρήσης μιας διεργασίας, η απλή επανατοποθέτηση κεφαλαίων ή η επέκταση, οι αλλαγές που απορρέουν από αλλαγή στις τιμές των συντελεστών, η προσαρμογή στις ανάγκες του χρήστη, οι τακτικές εποχικές και άλλες κυκλικές αλλαγές, η εμπορία νέων ή ουσιωδώς βελτιωμένων προϊόντων, δεν θεωρούνται καινοτομίες.

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου