Δευτέρα 11 Ιουλίου 2011

Επιδότηση για χερσαίες μεταφορές

Στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013 η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Εφαρμογής Δράσεων τομέα του Εμπορίου (ΕΥΣΕΔ Εμπ.) του Υπουργείου Οικονομίας
Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ξεκίνησε στις 03/06/2011 τη δημόσια διαβούλευση στο συνημμένο Οδηγό Εφαρμογής του προγράμματος ενίσχυσης.


Η πράξη του «Εκσυγχρονισμός Χερσαίων Εμπορευματικών Οδικών Μεταφορών» χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα & Επιχειρηματικότητα» – ΕΠΑΝ ΙΙ και τα Επιχειρησιακά Προγράμματα των Περιφερειών σε μετάβαση (Αττική, Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία, Στερεά Ελλάδα, Νότιο Αιγαίο), του ΕΣΠΑ 2007-2013 και καλύπτει όλη τη χώρα.

Το πρόγραμμα έχει θέσει ως στόχο τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των εταιρειών χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών προσβλέποντας στην επίτευξη ποιοτικού μεταφορικού έργου με χαμηλό κόστος, τη προστασία του περιβάλλοντος μέσω της μείωσης εκπομπών ρύπων και τη μείωση κατανάλωσης καυσίμων, καθώς και στην οδική ασφάλεια. Η επίτευξη των στόχων αυτών θα επιφέρει μείωση κόστους και ασφαλή μεταφορά εμπορευμάτων, καθώς και διασφάλιση της υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων προς όφελος του καταναλωτή.

Οι κατηγορίες επιχειρήσεων οι οποίες θα μπορούν να συμμετάσχουν θα είναι είτε νέες είτε και υφιστάμενες οι οποίες δραστηριοποιούνται στον ελλαδικό χώρο στον τομέα των χερσαίων εμπορευματικών οδικών μεταφορών με ΚΑΔ προγράμματος «49.4 Οδικές μεταφορές εμπορευμάτων και υπηρεσίες μετακόμισης» . Πιο συγκεκριμένα:

1.     Υφιστάμενες Μεσαίες, Μικρές και Πολύ Μικρές επιχειρήσεις οι οποίες έχουν αρχίσει τη δραστηριότητά τους το αργότερο μέχρι την 31/12/2008, λειτουργούν  Νόμιμα(διατηρώντας σε ισχύ όλες τις προβλεπόμενες από το νόμο άδειες λειτουργίας.) και αδιαλείπτως από τότε και οι οποίες έχουν νομική μορφή όπως ορίζεται από το Άρθρο 2 παράγραφος 7α, 7β και 7γ του Ν 3887/2010, απασχολούν 250 εργαζομένους και ο ετήσιος κύκλος εργασιών δεν υπερβαίνει τα 50 εκ. ευρώ ή το ύψος του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα 43 εκ. Ευρώ.

2.     Νέες και υπό σύσταση Μικρές και Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις (start-up επιχειρήσεις)
Ως νέες επιχειρήσεις θεωρούνται οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ελληνικό χώρο στους τομείς των αμιγώς χερσαίων εμπορευματικών οδικών μεταφορών (διεθνών και μη) και οι οποίες ταξινομούνται στον επιλέξιμο κλάδο (ΚΑΔ) του προγράμματος «49.4 Οδικές μεταφορές εμπορευμάτων και υπηρεσίες μετακόμισης», έχουν αρχίσει την δραστηριότητα τους μετά τις 31/12/2008 και μέχρι την ημερομηνία προκήρυξης του προγράμματος και λειτουργούν αδιαλείπτως από τότε. Επιλέξιμες θεωρούνται οι εταιρείες που ορίζονται από το Άρθρο 2 παράγραφος 7α, 7β και 7γ του Ν 3887/2010. Για εταιρείες που ιδρύθηκαν μετά την εφαρμογή του Ν 3887 (30/10/2010) επιλέξιμες θεωρούνται οι εταιρείες με νομική μορφή ΑΕ, ΕΠΕ.

Υπό σύσταση επιχειρήσεις. Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα έχουν φυσικά πρόσωπα τα οποία έχουν κλείσει το 18ο έτος της ηλικίας τους κατά την ημερομηνία υποβολής επενδυτικής πρότασης, τα οποία επιθυμούν να ιδρύσουν πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στους τομείς των αμιγώς χερσαίων εμπορευματικών οδικών μεταφορών.

Η απαίτηση αυτή αφορά στο σύνολο των εταίρων ή μετόχων. Οι επιχειρήσεις αυτές θα συσταθούν μετά την ημερομηνία προκήρυξης του προγράμματος και μέχρι την πρώτη εκταμίευση και δραστηριοποιούνται στον επιλέξιμο κλάδο (ΚΑΔ) του προγράμματος «49.4 Οδικές μεταφορές εμπορευμάτων και υπηρεσίες μετακόμισης». Βασική προϋπόθεση είναι ότι τα φυσικά πρόσωπα θα συστήσουν εταιρεία ΑΕ ή ΕΠΕ πριν την πρώτη εκταμίευση της αναλογούσας επιχορήγησης.

Φορέας χρηματοδότησης

Το Υπουργείο ή η Περιφέρεια ή η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, ο οποίος έχει την ευθύνη απόδοσης των πιστώσεων στο δικαιούχο ή στον ενδιάμεσο φορέα διαχείρισης στην περίπτωση πράξεων κρατικών ενισχύσεων.

Προϋπολογισμό 

Στο πλαίσιο του Προγράμματος «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΧΕΡΣΑΙΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ» ενισχύονται έργα προϋπολογισμού από €30.000 μέχρι €180.000. Πιο συγκεκριμένα το ποσοστό Δημόσιας Χρηματοδότησης διαμορφώνεται ως εξής:
  • Ποσοστά  Δημόσιας χρηματοδότησης.
1.     70% για το σύνολο των επιλέξιμων δαπανών εξαιρούμενης της αγοράς νέων οχημάτων
2.     35% για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις για δαπάνες νέων οχημάτων
3.     25% για μεσαίες επιχειρήσεις για δαπάνες νέων οχημάτων
  • Ιδιωτική συμμετοχή 20% κατά ελάχιστο
  • Τραπεζική συναλλαγή το υπολειπόμενο κατά περίπτωση ποσοστό.
Ο Δανεισμός (εάν χρησιμοποιηθεί) θα πρέπει να έχει τη μορφή τραπεζικού δανείου ή ομολογιακού δανείου εκδιδομένου σε δημόσια ή μη εγγραφή, ή δανείου από άλλους χρηματοδοτικούς οργανισμούς, αποκλειόμενης της μορφής αλληλόχρεου λογαριασμού.

Ισχύει ο κανονισμός De Minimis με όριο 100,000€.

Χρονοδιάγραμμα του έργου ορίζεται 18 μήνες με 6μηνη παράταση εφόσον το αίτημα υποβληθεί πριν την τυπική ημερομηνία ολοκλήρωσης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου.

Δαπάνες Ενίσχυσης

  • Κτιριακές εργασίες(ανέργεση, διαμόρφωση κλπ)
100%
  • Μετασκευή οχήματος, Εξοπλισμός φόρτωσης-εκφόρτωσης κλπ, εξοπλισμός συνεργείου συντήρησης και κατασκευηής οχήματος, εξοπλισμός πρατηρίου υγρών καυσίμων
100%
  • Αγορά οικοπέδου
10%
  • Δαπάνες για ΑΠΕ και εξοπλισμό εξοικονόμησης ενέργειας
25% και εώς 15,000€
  • Αγορά τεχνογνωσίας, λογισμικού κλπ
10%
  • Δαπάνες για μετεγκατάσταση  σε ΒΙΠΕ κλπ, ενοικίαση οικοπέδου σε περιοχή ΒΙΠΕ για ένα χρόνο
30%
  • Αυλες δαπάνες, παροχή υπηρεσιών διοίκησης και παρακολούθησης έργου, Εκπόνηση μελετών-ερευνών, μελέτη και πιστοποιήσεις, ενέργειες προώθησης κλπ, δημιουργία ιστοσελίδας.
20% και διαχωρισμός ανα κατηγορία
  • Για τις νέες και υπό σύσταση επιχειρήσεις καλύπτονται λειτουργικές δαπάνες (πχ ενοίκια, συνδρομές συντήρησης και τεχνικής υποστήριξης, δαπάνες μισθοδοσίας και ασφαλιστικών εισφορών, υπηρεσίες νομικής/διοικητικής υποστήριξης ίδρυσης νέας επιχείρησης / αλλαγής νομικής μορφής / αλλαγή έδρας κλπ)
25%

Δαπάνες Σύμφωνα Με Τον Γενικό Απαλλακτικό Κανονισμό (άρθρα 19,40)

  • Απόκτηση καινούργιων μεταφορικών οχημάτων των οποίων οι προδιαγραφές υπερβαίνουν τα κοινοτικά πρότυπα ή αυξάνουν το βαθμό προστασίας του περιβάλλοντος ελλείψει κοινοτικών προτύπων με περιβαλλοντική βελτίωση.
Σημειώνεται ότι επιλέξιμες θεωρούνται οι πρόσθετες επενδυτικές δαπάνες που απαιτούνται ώστε να επιτευχθεί υψηλότερο επίπεδο προστασίας του περιβάλλοντος από το επίπεδο που απαιτούν τα κοινοτικά πρότυπα (άρθρο 19)
100%
Δαπάνες απασχόλησης πρόσθετου προσωπικού για συνολική διάρκεια 1 έτους
- εργαζομένων σε μειονεκτική θέση κατά την έννοια του
κανονισμού 800/2008 (άρθρο 40)
30%

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου