Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Έξυπνες στρατηγικές marketing & δημοσίων σχέσεων

ioniki_Marketing_AdviceΚερδίζω τα χρήματα
Η διαφορά του βγάζω λεφτά από την επιχείρησή μου από την έννοια του κερδίζω λεφτά από την επιχείρησή μου είναι τεράστια. Ο ορθός ορισμός αλλά και η συνείδηση του τί επιχειρείτε να κάνετε, είναι να κερδίσετε χρήματα. Να τα κερδίσετε από τους πελάτες σας. Πουλώντας το προϊόν, ή παρέχοντας την υπηρεσία σας, ο στόχος είναι να τα κερδίσετε τα χρήματα. Να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του πελάτη σας, ώστε αυτός να αποφασίσει να τα δώσει σε εσάς. Το ερώτημα στο μυαλό του πελάτη που πρέπει να απαντηθεί είναι: Γιατί αξίζεις εσύ να πάρεις τα χρήματά μου? Και σε αυτήν την ερώτηση ο επιχειρηματίας πρέπει να δώσει την απάντηση.

Ξοδεύω όπου νιώθω καλά.
Ειδικά σε περιόδους οικονομικών κρίσεων. ο κόσμος , ο πελάτης, θα ξοδεύει τα λεφτά του όπου αξίζει και όπου θα νιώσει καλά. Ο κόσμος θέλει να ξοδεύει, θέλει να αποκτά πράγματα και να νιώθει καλά. Συνεπώς το μόνο που ισχύει σε περιόδους οικονομικής κρίσης είναι ο ανασταλτικός παράγοντας του να ξοδέψει κανείς τα λεφτά του. Αλλά είναι και ο παράγοντας ότι ξοδεύει τα λεφτά του όταν νιώθει καλά, όταν ξεχνιέται από τις “κακές” ειδήσεις.  Συνεπώς ο επιχειρηματίας πρέπει να είναι αισιόδοξος και να βγάζει αυτήν του την αισιοδοξία στον πελάτη. Αν διακατέχεται από μιζέρια αυτό θα βγάλει και στον πελάτη. Φτάνει ο πελάτης να τον εμπιστευτεί και να νιώσει καλά.
Ανακαίνιση & υποδοχή
Σε περιπτώσεις οικονομικής κρίσης υπάρχει η πεποίθηση ότι πρέπει να κόψουμε λειτουργικά κόστη και να συρρικνώσουμε δαπάνες. Από τη μια μεριά αυτό είναι σωστό φτάνει να μην είναι εμφανές στον πελάτη. Στον πελάτη πρέπει να φανεί η ανακαίνιση που έγινε στο κατάστημα. Η νέα διακόσμηση πρέπει να είναι ζεστή, δεν πρέπει να θυμίζει το κατάστημά σας ένα απρόσωπο super market. Τα χαμόγελα και η τριλογία “Καλή υποδοχή - Καλύτερα προϊόντα - Καλύτερη αυτοπεποίθηση και έμπνευση εμπιστοσύνης” είναι απαραίτητα εμπορικά. Συνεπώς λοιπόν χρειάζεται ανανέωση του χώρου, ειδικά σε οικονομικές κρίσεις, ώστε ο πελάτης να αντιλαμβάνεται ότι η επιχείρηση πάει καλύτερα και μπορεί να την εμπιστευτεί. Θέλει καλημέρα και καλησπέρα στην υποδοχή του πελάτη με χαμόγελο και θερμή υποδοχή. Θέλει free wi-fi στην ανακαίνιση του καταστήματος ώστε να κερδίζει η υπηρεσία από μόνη της.
Διασταυρούμενες πωλήσεις
Σε έναν ήδη υπάρχοντα πελάτη, έχετε κερδίσει την εμπιστοσύνη του και έχετε ξεπεράσει τα πρώτα βήματα ώστε να γίνει πελάτης σας. Σε αυτόν λοιπόν τον πελάτη πρέπει να επικεντρωθείτε και στο τί επιπλέον προϊόν που δεν το έχει πάρει ακόμα από εσάς, θα μπορούσατε να του προωθήσετε και να τον ενδιαφέρει. Το cross - selling γίνετε πάντα και αφορά συνεχής δραστηριότητα. Οποιαδήποτε στιγμή μπορείτε να στοχεύσετε και να ενημερώσετε τους υπάρχοντες πελάτες για όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες που δεν λαμβάνει από εσάς.
Έρευνα αγοράς
Αν δεν γνωρίζετε που πρέπει να επικεντρωθείτε, όταν αναλύετε στον πελάτη σας, την υπηρεσία σας ή το προϊόν που θέλετε να του πουλήσετε, τότε ερευνείστε την αγορά. Πρέπει να γίνετε έρευνα αγοράς και να είναι ξεκάθαρο ποιες είναι οι απαιτήσεις που έχει ο πελάτης από το προϊόν που θέλει να αποκτήσει. Αυτές λοιπόν τις απαιτήσεις πρέπει να ικανοποιήσετε. Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος σας ο οποίος θα αντικατοπτριστεί στις πωλήσεις που θα επιτύχετε.
Ενημέρωση
Δεν πρέπει να αντιλαμβανόμαστε την ενημέρωση πάντα μόνο και μόνο αν αυτή θα μπορεί να φέρει άμεση πώληση. Ενημερώνετε τον κόσμο με τα οφέλη που προκύπτουν από την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας δωρεάν είτε προσωπικά είτε μαζικά. Σήμερα υπάρχουν πολλοί τρόποι και πολλά εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ενημερώσετε τον κόσμο για πράγματα που άπτονται της δραστηριότητάς σας. π.χ. αν είστε μια εταιρία που κατασκευάζει κήπους, μπορείτε να ενημερώνετε για φυτά δέντρα και τις χρήσεις τους στον κήπο. Δεν έχει σημασία αν θα πουλήσετε , έχει σημασία να αντιλαμβάνονται οι πελάτες τη συνεισφορά σας.
Internet & Social media
Κατασκευάστε ιστοσελίδες, δώσε πραγματικά τηλέφωνα και ονόματα και δώσε άμεση πρόσβαση σε αυτά. Αυτό κερδίζει αξιοπιστία και εμπιστοσύνη. Live chat. Ακόμα και αν δεν μπει κανείς σε αυτή τη ζωντανή συνομιλία, θα ξέρουν οι επισκέπτες ότι η επιχείρηση σας δεν είναι απρόσωπη. Το κάνουν πιο προσωπικό το site σας και αυτό κερδίζει εμπιστοσύνη.
Αναλύστε τον ανταγωνισμό
Πρέπει να ξέρετε τους ανταγωνιστές σας πολύ καλά και τα δυνατά τους σημεία. Τώρα θα πρέπει να αντιληφθείτε και τα αδύνατά τους σημεία και να επενδύσετε σε αυτά. Πρώτα όμως από όλα πρέπει να γνωρίσετε τους ανταγωνιστές σας και να τους μελετήσετε. π.χ. κάποιο κατάστημα ή μια αλυσίδα καταστημάτων είναι πολύ καλά οργανωμένη αλλά ... είναι απρόσωπη, δεν την επισκέπτονται νέοι άνθρωποι, δεν έχει ειδικούς στο να εξηγούν και να λύνουν απορίες στους πελάτες, έχει μόνο προϊόντα στα ράφια κλπ. Τί πρέπει να κάνετε; Ότι δεν κάνουν αυτοί. Να εστιάσετε στις αδυναμίες τους και εσείς να μην έχετε αυτές τις αδυναμίες. Αυτό θα σας κάνει πιο ανταγωνιστικούς σε σχέση με αυτούς. Συνεπώς λοιπόν θα πρέπει η στρατηγική σας να λάβει υπόψη της τον ανταγωνισμό.
Στρατηγική
Αν θέλαμε να έχουμε ένα ιδανικό κατάστημα ή γραφείο θα πρέπει να ξέρουμε τον ανταγωνισμό. π.χ. Η coca cola είναι πολύ δυνατή εταιρία και πουλάει παντού. Η Pepsi cola έχει μικρότερο μερίδιο. Αυτό όμως που διαπιστώθηκε είναι ότι η coca cola πλέον πουλάει σε αυτούς που ήταν νέοι πριν από 20 χρόνια. Κανένας δεν σκέπτεται στο bacardi να βάλει pepsi cola, όλοι βάζουν coca cola. Οπότε η pepsi cola εστίασε στους έφηβους. Αυτό είχε ως συνέπεια σήμερα να έχει αυξήσει τεράστια το μερίδιο αγοράς της. Για να το πετύχει αυτό όμως και να τα καταφέρει, μελέτησε πρώτα τον ανταγωνισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου