
Κάθε ομάδα εντός της εταιρίας μπορεί να επωφεληθεί από το δικό της όραμα. Για έναν όμιλο επιχειρήσεων, το όραμα για τα κεντρικά γραφεία του μπορεί να είναι διαφορετικό από ότι για το τμήμα λογιστικής. Γενικά κάθε όραμα για πρέπει να περιλαμβάνει τα ακόλουθα στοιχεία:
- Η οριοθέτηση ποιών αναγκών και ποιών πελατών θα εξυπηρετηθούν
- Ένα βασικό σχέδιο για την αποτελεσματική δημιουργία αξίας για τον πελάτη και την επίτευξη ανταγωνιστικής επιτυχίας και
- Ένα μέσο μέτρησης της επιτυχίας.
Μερικές φορές όμως συμβαίνει το αντίστροφο: η στρατηγική αντανακλά τις βασικές πεποιθήσεις και αξίες που ενσωματώνονται σε ένα εταιρικό όραμα. Για παράδειγμα, το όραμα της Audi, «Εξέλιξη μέσα από την τεχνολογία» (Vorsprung durch Technik), αντανακλά την πεποίθηση ότι η ισχυρή εστίαση στην ποιότητα και την τεχνολογική υπεροχή θα φέρει αποτελέσματα όσον αφορά στην ικανοποίηση του πελάτη και την καινοτομία. Η στρατηγική της εταιρίας είναι αντανάκλαση αυτής της πεποίθησης.
Η μετάδοση του οράματος είναι εξίσου σημαντική. Για να συντονίσει αποτελεσματικά τις ενέργειες του ένας οργανισμός, όλοι πρέπει να εργάζονται προς τον ίδιο στόχο. Εάν το όραμα είναι συναρπαστικό, αποτελεί μεγάλο κίνητρο.
O Antoine de Saint-Exupéry (φιλόσοφος και συγγραφέας του βιβλίου «Ο μικρός Πρίγκιπας») αποτύπωσε την σημασία του οράματος σε μία απλή άλλα έξυπνη αναφορά: «Αν θέλεις να φτιάξεις ένα πλοίο, μην στείλεις τους άνδρες στο δάσος για να μαζέψουν ξύλα, να τα πριονίσουν και να καρφώσουν μαζί τις σανίδες. Αντίθετα, μάθε τους να λαχταρούν τη θάλασσα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου